Op slechts 6, 5 cm lang, TOPS 'nieuwe Tom Brown Jr. Tracker # 4 bleek nog steeds een groot mes voor zijn grootte.

Autoriteiten die leven in de echte wereld, zijn het er over eens dat een mes met volledige tang en mes met een vaste punt het meest geschikt is voor die momenten waarop je echt niet zeker weet wat voor klusjes je zou kunnen doen. Van het doorbreken van het veiligheidsglas van een autoraam tot het terugklappen op het vaste ijs van een bevroren meer, een mes dat wordt ingezet zodra het uit de huls wordt getrokken, kan op allerlei manieren een redder in nood zijn.

De nieuwe Mini Tom Brown Tracker # 4 van TOPS Knives is een kandidaat voor de positie van een voltijds draagmes in elke omgeving waar er geen irrationele angst is voor snijgereedschappen. Een geminiaturiseerde versie van het Tracker-mes beroemd gemaakt door Benicio Del Toro in de film The Hunted, de Tracker # 4 in de Tom Brown-handtekeningenreeks, is geen nieuwigheidsmes. Zoals de film laat zien, hangt de effectiviteit van een mes als gereedschap of wapen af ​​van zijn wielder, en de Mini Tracker is mogelijk zelfs nuttiger dan zijn grotere voorgangers.

Tracker tijd
Met een bladlengte van 3, 25 inch is de Tracker # 4 net zo legaal als een kneedmes voor open carry in veel gemeenten, en de totale lengte van 6, 5 inch maakt het zowel camoufleerbaar als comfortabel genoeg om de hele dag te dragen. Als een vaste kling geniet de Tom Brown Mini Tracker van de brute kracht van een full-tang-ontwerp, ondersteund door een lemmet van klassiek 1095 koolstofstaal verenstaal, 0, 125 inch dik en gehard tot een mooie randbeugel 56-58 Rockwell. Onze monsters werden geleverd met voldoende werkende randen. Toen die afgestompt waren, had een paar minuten honen allebei vlijmscherp (een diamanten staaf werkte het beste om de trekkerkant opnieuw te slijpen).